top of page

Waarom automotions dé Mercedes-garage van Goes is

www.deondernemer.nl, 19 juni 2018

Tekst: Lieneke de Caluwé - Puur Content

Fotografie - Evert van Moort

automotions_goes_op ondernemer.nl.jpg

 Hij bestuurt al bijna 50 jaar een Mercedes en die liefde blijkt positief besmettelijk in de familie. De familie Muller is ruim twintig jaar klant bij automotions in Goes. Vanuit hun woonplaats een half uurtje rijden, maar dat hebben ze er graag voor over: "Die deskundigheid vind je elders niet."
 

Ed en Bianca Muller rijden een zwarte S-Klasse 500. Daarnaast hebben ze twee bedrijfswagens: de Mercedes Vito 115 en de Vito 114. Ideaal, want als eigenaren van Downtown Mode in Domburg leggen ze heel wat kilometers af voor bijvoorbeeld de inkoop. "Na twintig jaar voelt automotions bijna als familie. We kennen vrijwel alle medewerkers. Het contact is heel professioneel én persoonlijk. Aan onze S-Klasse werkt meestal een vaste monteur: Peter Witte", zegt Ed.

Specialisatie 

"Er zijn medewerkers met een specialisatie, bijvoorbeeld voor specifieke modellen of voor het stellen van complexe diagnoses", vertelt Jan Schouwenaar, servicemanager personenwagens. "Sowieso krijgen alle medewerkers bij de introductie van ieder nieuw model specifieke producttrainingen, naast de jaarlijkse bijscholingen."

Productkennis

Jan: "Productkennis is bij onderhoud ontzettend belangrijk. Daarnaast is er voor elk model apart gereedschap. Hierdoor kan het onderhoud sneller, veiliger en vakkundiger uitgevoerd worden. Dat kan schelen op de factuur." Wat is Jan's belangrijkste tip als het gaat om het onderhoud van Mercedes? "Laat de auto onderhouden bij de dealer. Wij hebben productkennis in huis en staan rechtstreeks in contact met de ontwikkelaar. Het is net als bij de huisarts: hij schrijft iets algemeens voor, maar als de klacht niet overgaat... dan mag je naar de specialist. Wij hebben die specialistische kennis voor Mercedes. Helaas lossen wij regelmatig de problemen op die zijn veroorzaakt door een all-round garage, simpelweg omdat de kennis ontbreekt".

Imitatie-onderdelen

Daar weten Ed en Bianca alles van: "Jaren geleden monteerde een andere garage imitatie-onderdelen. Dat wisten wij niet, maar het ging overduidelijk mis. Sindsdien gaat de auto enkel en alleen naar automotions." Speciaal voor Zeeland heeft automotions de gratis haal- en brengservice. De auto wordt 's morgens thuis opgehaald en 's avonds weer keurig onderhouden opgeleverd. Ideaal als je de auto een dagje kunt missen. De Mullers hebben vanwege hun zaak de auto altijd nodig, en kiezen voor vervangend vervoer. Ook die service is flexibel: klanten kunnen tot 22.00 uur 's avonds terecht voor een gratis vierpersoons Smart, of - tegen bijbetaling - een Mercedes-Benz naar keuze.

Nieuwste modellen

"Bij automotions weten ze wel dat wij het liefst de nieuwste modellen uitproberen", lacht Bianca. "We hadden onlangs de A-Klasse als vervangend vervoer en daarna heeft mijn man hem aan onze dochter cadeau gegeven. Zo verspreidt de liefde voor Mercedes zich. Zelfs mijn schoonzoon overweegt nu een Mercedes te kopen!"

Automotions

Automotions heeft meer dan 20 vestigingen in Zuidwest Nederland en ruim 500 medewerkers. Meer weten? Kijk op www.automotions.nl

Link naar artikel 

bottom of page