top of page

Puur Content. Het
verhaal van de bedrijfsnaam

Puur Content is de eenmanszaak van Lieneke de Caluwé. Een droom die is gestart in 2017. Ik krijg regelmatig de vraag wat mijn bedrijfsnaam betekent.

branding

Het was een bewuste keuze om iets te kiezen waarbij ik in het gesprek heel snel de diepte in kan gaan over de bedrijfsfilosofie en mijn praktische meerwaarde. 'Branding' noemen wij communicatieadviseurs dat ook wel, met een mooi woord.  Of in gewoon Nederlands; zorgen voor een duidelijke merkwaarde en identiteit. 

puur

 

(bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 


1. zuiver, onvervalst: puur goud

Puur betekent: zuiver, echt & authentiek.

Kortom: eerlijk en
open communiceren. 

what's in a name?

De bedrijfsnaam Puur Content heeft een dubbele betekenis. Vanuit het Engels staat Content voor: ‘inhoud’. In het communicatievak wordt dit veel gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan contentmarketing. Of ‘een contentkalender’, waarbij je een jaarplanning maakt voor social media. Puur Content gaat puur over de inhoud. Grafische vormgeving, websites bouwen of videocontent... dat laat ik liever aan de professionals over. Natuurlijk werk ik wel nauw met hen samen en zorg ik waar nodig voor de juiste briefing en aansturing. Zo sluit communicatieadvies naadloos aan bij de communicatie uitvoering.

content
 
(bijvoeglijk naamwoord) 

1. tevreden

"Neder-Vlaams"
Wanneer je ‘Content’ opzoekt in de Van Dale, dan betekent dit: tevreden of zéér tevreden. Het is een woord dat misschien niet vaak wordt gebruikt. Maar, in onze mooie Zeeuws-Vlaamse omgeving (en zeker over de Vlaamse grens) hoor je dit woord regelmatig. Daar ga ik voor: dat mijn opdrachtgevers tevreden zijn over de samenwerking én het eindresultaat. Het liefst méér dan dat...
Het liefst: Puur Content.

Heb ik tevreden opdrachtgevers?
Lees dan mijn portfolio. 

tevreden. 
wat een mooi gevoel... 
misschien omdat ik dat niet zo snel ben..?

bottom of page