upgrade: droomvrouw 2.0*
10-08-2018
Afgelopen vakantie heb ik iets nieuws geleerd. Iets wat ik altijd al vond dat ik dat moest kunnen: een wiel wisselen. Na een heerlijke stranddag bleek onze bolide een lekke band te hebben. Een veelvoorkomend fenomeen tijdens de hittegolf. Tijdens de vakantie leven wij toch zonder tijd, en… de zon was nog niet onder…. Dus we besloten de pechservice van onze garage niet te bellen, maar zélf te wisselen. Bovendien was dit mijn kans om het eindelijk te leren. Relaxed… op ’t gemakje. En, jawel... ik ben geslaagd voor deze zomercursus, en dat zonder zwarte smeervlekken op mijn zomerjurkje! #trots #zomoeilijkishetniet
Auto’s zijn niet heel erg mijn ding, maar het laatste half jaar is dat al wat veranderd. Tot groot genoegen van mijn man. Zijn hart gaat sneller kloppen van bijzondere auto’s. Deze info deelt hij dan graag met mij. Bijvoorbeeld of ik weet dat een voorbij-zoevend-voertuig op de snelweg nieuw 200.000 euro kost…. en of ik weet dat deze in 7.6 seconden een snelheid van 200 km/per uur kan bereiken? Of dat er in een piepklein autootje een 360 PK motor verstopt zit…? Het is dan alsof ik met een gids op pad ben in de wondere wereld van auto’s.
Over het algemeen krijgt hij weinig respons. Deze info gaat meestal met een supersnelheid van 100 km/u mijn gehoorgang links in en rechts uit... Sinds kort is er echter iets bijzonders aan de hand tijdens de gezamenlijke autoritjes: ik luister, reageer met volledige zinnen én ik weet ook nieuwe informatie toe te voegen als hij over auto’s praat. Dat blijft niet onopgemerkt… En het leverde mij het allergrootste compliment allertijden op. “Je was altijd al mijn droomvrouw, maar nu nog meer…” Oh yeah… Wat een uitspraak!
What happened? Het afgelopen half jaar heb ik veel over auto’s geschreven. Naast de nieuwe website die ik mocht opleveren voor “onze garagehouder" Vervaet in Axel, ben ik inmiddels een half jaar werkzaam ter ondersteuning van de marketingafdeling van de automotions groep, met ruim 20 bedrijven en 500 medewerkers in Zuid-West Nederland. Hoewel ik dacht dat ik niet zoveel om auto’s gaf… bezorgde een proefrit in een Mercedes B-klasse Estate een grote glimlach op mijn gezicht die wat langer bleef plakken dan gemiddeld.
Wanneer het marketingteam van automotions een piekmoment heeft, is het fijn om terug te vallen op extra ‘vrouwkracht’.
Zoals wel al duidelijk is… mijn kennis van auto’s is uit mezelf nihil. Maar in dit geval mocht dat ook mijn kracht zijn. Als buitenstaander stel ik net weer even andere vragen en bekijk ik de campagnes vanuit een ander perspectief. En het leuke is: Mercedes richt zich ook helemaal op de vrouw. De nieuwe A-Klasse heeft de campagne She’s Mercedes. Zo heb ik bijvoorbeeld voor een aantal exclusieve evenementen voor premium klanten van Mercedes Benz en Volvo uitnodigingen en direct e-mails geschreven. Bijvoorbeeld voor ‘She’s Mercedes On Tour’, Yachts & Cars en het Volvo Ocean Race event. Ontzettend leuk om daar een onderdeel van te zijn.
Een mooi bijkomend voordeel voor manlief is dat ik mezelf heb verdiept in de nieuwste modellen. Dat ik zelf ook zou upgraden* in mijn status als droomvrouw, dat had ik dan weer niet verwacht… Zo zie je maar. Benieuwd naar een mijn werk voor automotions? Bekijk mijn portfolio en Lees de online advertorial op pzc.nl
*Deze upgrade is mede mogelijk gemaakt door automotions & Garage Vervaet.